8 Aralık 2011 Perşembe

Kıymalı Makarna

      Ailemden ve sevdiklerimden uzak, eşim ve kızımla beraber  yaşadığım bu şehirde, yanlızlığımı hafifletmek için açtım bu bloğu..Mutfakta zaman geçirmeyi, değişik tatlar denemeyi seven birisi olarak,uzun zamandır istediğim halde bir türlü gerçekleştirememiştim. akşama pratik  ve kolay olsun diye makarna tarifi ararken benim neden yok diye düşündüm ve kendimi  bu blog sayfasını yaparken buldum.....canınız yemek yapmak istemediğinde yada zamanınız olmadığında hem şık hemde pratik bir yemek kıymalı makarna.. işte tarif..
 
        Malzeme
1/2 paket makarna
3 diş sarımsak
250 gr kıyma
1 adet sivribiber
1 küçük soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
4-5 kaşık zeytinyağı
Tuz, Karabiber,maydanoz,kekik
üzerine sarımsaklı yoğurt( isteğe bağlı)

     Yapılışı
Makarnayı haşlayın.süzgeçten geçirin.. ayrı bir tencerede zeytinyağında soğan ve biberi kavurun kıymayı ve sarımsağı ekleyin.piştikten sonra salçayı tuz ve karabiberi ekleyip 1-2 dakika daha pişirip altını kapatın. Maydanozları ve kekiği ekleyin. Daha sonra pişirmiş olduğunuz makarnayla sosu karıştırın..sıcak olarak ve isteğe göre sarımsaklı yoğurtla sevris yapabilirsiniz..Afiyet olsun..

2 yorum:

  1. canım çok güzel olmuş iyiki açmışsın bu blogu bende yaptıklarını takip ederim yemeklerin hepsi çok güzel tarif alırım bende (semra)

    YanıtlaSil
  2. sağol canım kendimce yapmaya çalışıyorum işte yaptığın zaman yorumlarını yazarsın:))

    YanıtlaSil