15 Aralık 2011 Perşembe

Lazanya



   Markete her gittiğimde makarna raflarında lazanya görünce önce elime alır şöyle bir bakar sonrada geri koyardım. Yapmaya cesaret edemediğimden belkide sonucun kötü olacağından korktuğum içinmidir bilmem. Dün bir arkadaşım lazanya yaptığını ve güzel olduğunu söyleyince aklımda duracağına yapıyım tabağımda dursun dedim:) ve yaptım bir yemekten çok böreği andırıyordu ama yinede güzeldi.. işte tarif
Malzemeler
yarım paket lazanya
200 gr kıyma
1 adet patlıcan
1 adet orta boy soğan
1 adet domates
1 adet yeşil biber
zeytinyağı,tuz,karabiber
kaşar peyniri
Beşamel sos için
2 yemek kaşığı sanayağı yada tereyağı
2 su bardağı süt
3 silme yemek kaşığı un
tuz
Yapılışı
    Sütü ayrı biryerde ısıtıyoruz. bir tavada unu ve yağı kavuruyoruz.ısıtmış olduğumuz sütü ve biraz tuz ilave ediyoruz. çırpma teliyle karıştırarak kıvamı koyulaşana kadar pişiriyoruz.
    Ayrı biryerde soğanı ve biberi kavuruyoruz. kıymayı, domatesi ve küp küp doğranmış patlıcanı ( ben kızarttım patlıcanı) karabiber ve tuzu ilave ediyoruz 5 dakika pişiryoruz.
     Yağlanmış fırın tepsisine biraz beşamel sos koyuyoruz. Üzerine lazanya yapraklarını diziyoruz.tekrar üzerine sos ve kıymalı harc koyuyoruz ve lazanya yaprakları üstte kalacak şekilde bu işlemi tekrarlıyoruz. en son üzerine beşamel sos ve rendelenmiş kaşar peyniri koyup 200 derecelik fırında 15 dakika pişiriyoruz. afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder